Selina in The United States!

A New Home, A New Family

Hello lovely people,

Misschien weet je het al, of misschien ook niet. Maar ikben op 9 december 2011van gastgezin veranderd. Voor een aantal van jullie zal het wel een 'shock' zijn geweest, omdat jullie er niet veel van mij en mijn gastgezin af wisten. Voor de mensen die wisten hoe het zat tussenmij en mijn gezin, thank you so much for your support!! Ik voel me zo veel beter nu! En ik kan niet omschrijven hoe gelukkig ik nu ben, onbeschrijfbaar! Ik zal maar eens in het 'kort' uitleggen waarom ik nou precies van gezin ben veranderd. Ik kan niet te veel zeggen op internet, want dat kan erge dingen veroorzaken.. nu ik hier nog ben!

De eerste weken warenniet echt leuk, al dachten veel mensen dat ik het naar mijnzin had, wat ook wel waar was, maar dat was buitens huis. Ik kan echt niet veel zeggen over mijn gastgezin, maarDE redenen waren dit: huis,huisdieren,gemeen, smerig, ongelukkig, gek, gevangenis, niet de ervaring waar ik opstond te wachten, scheinheilig, geen deel van de familie. Ik hoop dat jullie met die woorden een beeld kunnen krijgen met hoe ik hier woonde. Zodra ik terug ben, zal ik een uitgebreid verhaal vertellen over de eerste vier maanden bij mijn oude gezin.

Maaaaaaaar nu.. BEN IK VAN GEZIN VERANDERD EN BEN IK SUPER GELUKKIG!!!Ah ben zo excited om mijn new home uit te leggen en te berschrijven! Weet niet waar ik moet beginnen! De ouders van mijn vriendin Sierra, wilden mij graag in hun gezin hebben. Ik woon nu out of the country, dus 'n beetje buiten de stad. Als je 'out of the country' woont, woon je vaak in een groot huis, omdat je alleen maar platteland hebt of gewoon huizen met een groot stuk land er omheen dat hun property is. Ik, Selina Alp, ben dus één van de gelukkigedie dus in een MEGA huis mag wonen. Ik was er natuurlijk wel 'n paar keer eerder geweest, omdat ik bijvoorbeeld bij mijn vriendin ging slapen. Maar nu woon ik er gewoon, wat best raar is eigenlijk.. omdat je bij je vriendin in huis woont?! Maar ze is nu gewoon een zus voor mij, een oudere zus waar ik altijd al van heb gedroomd! (Ze is maar een jaartje ouder haha, maar dan nog!) Ik woon dus nog steeds in dezelfde stad, Bartlesville. Ook ga ik nog steeds naar dezelfde school. Okay, even een beschrijving over mijn nieuwe familie! Het is de familie Fouts. Ik woon in huis met, hostdad Robert, hostmom Holly, hostaunt Wendy, hostsistersShianne, Sierra, Savannah, Megan and Taylor. Nou, nu zit het zo dat Megan en Taylor de kinderen zijn van Holly van haar vorige huwelijk, dus Holly is de stiefmoeder van Shianne, Sierra en Savannah. Rob is een politieagent, wat ik eerlijk gezegt echt heel stoer vind haha! Want je kent de 'Amerikaanse-cops' wel he? Hij is in iedergeval super! En mijn hostmom is een doctor. Ook heb ik een hostaunt die heel erg aardig voor mij is en die altijd leuke dingen wilt doen! Shianne is bijna 21 jaar oud en studeerd al, dus die is hier meestal in het weekend. Sierra is 17 jaar oud, Savannah 14, Megan 15 en Taylor 13. Het leukste vind ik nog dat we echt van die zusjes momenten hebben, nu al! Ondanks dat ik verder van de stad woon, woon ik dichterbij school dan eerst. De kamer die ik nu heb was eerst een movie-room, maar nu is het dus mijn slaapkamer geworden, wat ik heeeelemaal niet erg vind want heb namelijk een mega TV, een hoekbank, een grote ronde één-persoonsbank (ofzoiets?) die rond draait, heb ook lekker veel kussens, grote kussens ook! Ook hangen er hele leuke mooie schilderijen in mijn kamer, waarvan één heeel bijzonder is.. Het is namelijk een goude plaat van de movie Pirates of the Caribbean met de echte handtekeningen erop. Best wel gaaf toch? Ik woon nu echt in een echte Amerikaanse droomhuis/ervaring! Kon het allemaal niet beter krijgen! Mijn ouders zijn zo lief voor me. Ze smsen me heel lief, geven me een knuffel een een kus op mijn voorhoofd als ik of zij gaan slapen. Sorry mensen, als ik hier nog een jaar kon blijven, had ik dat gedaan, zonder twijfel!

Afgelopen Zaterdag had ik eindelijk mijn eerste bal, genaamd Snowball.Ieder bal heeft hier zijn eigen regels,zo heeft ookSnowball zijneigen regels.Éénvan die regelsis: de meisjes moeten de jongens vragen voor een date. Normaal gesprokengaan de meisjes, de jongens op een speciale manier vragen, zoalsmet verf op de autoramen'Snowball?' schrijven, of iets anders zoals eentaart bakken.Ikwas de heletijd een date aan het zoeken voor mezelf, maar ik weet totaal niet hoe die jongensover mij denken, dus was hetbest eng om iemand te vragen. Eerlijk gezegt werd ik gewoon gek dat ik nog steeds geen date had..Uiteindelijk had ik een date gevonden, al had ik hem de eerste keer niet'speciaal/officieel' gevraagd, maar dat kwam later wel dacht ik.Op school kan je uit de les worden gehaald door een 'blue-slip', dat is een blauw papiertje waarop staar wie, wat, waarom, waar (voor zover ik me het kan herinneren). Normaal gesproken word je dus uit je les gehaald door je mentor en moet je naar het kamertje van je mentor gaan. Uiteindelijk was mijn specialiteit dat ik met een soort van 'blue-slip' idee, mijn date ging vragen. Ik had mijn eigen papieren gemaakt voor (bijna) elke les. Uiteindelijk gaf ik het aan de balie en die zorgden ervoor dat het bij het juiste persoon geleverd zou worden. (Bekijk mijn foto's voor als je wilt zien hoe ik het had gemaakt!). We moesten natuurlijk samen shoppen voor een stropdas, wat best moeilijk was want natuurlijk had ik weer een niet bekende kleur voor een stropdas.. Ik had ook weer een drama met het vinden van goede pumps voor onder mijn jurk, het juiste kleur zilver wat ook 'n beetje te vinden was in mijn jurk. Ná 5 uur zoeken, had ik uiteindelijk de pumps gekocht van de tweede winkel die ik had bezocht, natuuuuurlijk!

Op 11-12-11 was Snowball en kwam mijn date me ophalen. Daarna gingen we naar vrienden toe om bij elkaar the corsage en the boutennierre om te doen. (Ook hierbij, bekijk mijn foto's). Nadat we dat hadden gedaan, gingen we naar andere vrienden toe om te dineren en meer foto's te maken. Het was echt super gezellig! Dit is al een reden om hier te blijven en niet terug te gaan naar Nederland. Later, toen we alles al hadden gedaan en tijd over hadden, gingen we maar naar Walmart toe om 'n beetje rond te lopen in onze mooie chique kleding. Snowball zelf was erg leuk! Heel veel vrienden zeiden dat Prom, veeeel leuker is, dus ben benieuwd! Ik kijk er uit maar ook weer niet naar uit omdat het in Mei is.. EN WAT GEBEURD ER NOG MEER IN MEI? Juist.. laatste schooldag..Wat ik best wel jammer vond was dat de hele zaal 'n beetje aan het schuren was, ongeveer 40 uur lang.. Gelukkig zat ik weer in een gek groepje, dus vond ik het niet zo erg! En wat ook jammer was, was dat er maar één minuut, misschien nog niet eens, slowdance song werd gedraaid.. Stomme DJ! En hij noemt zichzelf 'bekend'? Met zijn stomme techno en dubstep style.. Oke ik vind dat heel leuk, maar ALLEEN maar dubstep, techno and house music on a freaking Snowball? En niemand kan natuurlijk tegen op de Nederlandse Dj's!

Nu zijn al die leuke dingen geweest en moet ik me nu concentreren op the finals. Je kan het omschrijven als een soort van proefwerkweek, alleen dan is het geen week maar 3 dagen en heb je American Literature op Maandag en US History op Dinsdag(bijv.) en heb je de rest van de dag gewoon les.. Dus achteraf gelezen, lijkt het ook weer niet op onze proefwerkweken. Gelukkig is Woensdag mijn laatste schooldag van 2011, dus dat betekend: CHRISTMAS-BREAK! En ja het is echt, Amerika neemt Kerst heel erg serieus, dus mijn droom komt weer uit! Wat er helaas waarschijnlijk gaat ontbreken is sneeuw:(((((. Maar goed, ik ga de hoop nog niet opgeven!

Ik ben sinds kort begonnen om met mijn lieve vrienden brieven te schrijven, vind dat namelijk wel wat leuker dat mailen etc. Dan heb je tenminste nog memories voor jezelf. Ik wacht vol verrassing af op mijn pakketjes en mijn skipak! Haha, ja mijn ski-pak.. Ik ga met mijn youthgroup skiien during Spring-break in Colorado, dus ben zoooo excited for that!

Ik hoop dat ik jullie nog steeds verras met mijn verhalen en sorry voor dat het weer een lang verhaal is geworden, maar ik wil jullie natuurlijk wel de leukste dingen laten weten!

Kisses & Hugs,

Selina

Ps: Mijn Nederlandse taal wordt niet echt beter.. Niet met HOE ik de woorden spel, maar meer hoe ik mijn zin opbouw. En dan denk ik echt zo van, ehm.. bestaat het woord eigenlijk wel? Dus ja, Colette, je had gelijk!!!

Pps: Ik blijf mooi hier <3!

Reacties

Reacties

jacqueline janssen

Lieve Selina
Wat fijn om te zien dat je het na je zin hebt maar we missen je nog steeds bij laplace
en de chocomelk mist jou love you take care

Je New York Vriendinnetje :)

Selieeen! zoals je weet ben ik super blij dat alles nu goed is, en we gaandeze week nog een keer skypen zodat ik alles kan horen:) je nieuwe gezin klinkt iig super!

liefs lydia

Ellis

Hoi je kent me niet maar ik volg je al een tijdje en ik vind je verhalen echt super om te lezen! Het klinkt echt heel leuk en gelukkig heb je nu wel een cool gastgezin gevonden. Ik ga zelf ook high school doen met TA. Pas kreeg ik te horen dat ik geaccepteerd was in de central states en omdat jij in Oklahoma zit leek het me wel leuk als jij er iets over wil vertellen? Ik weet niet of ik google wel kan vertrouwen en het is toch leuker om het van iemand te horen die daar nu zit :D Mijn e-mail is ekoers@msn.com dus misschien wil je iets vertellen over je school en het dagelijks leven ofzo? Ooo en is het daar koud? :p haha Thank you!

Debbie

Ha Selina, je hebt het weer mooi verwoord. Ik benheel blij voor je datje het nu naar je zin hebt, en het huis is prachtig. Geniet er nog maar extra van.
Dikke kus XX Deb

Nicky

seliennn moppieee!!!
wat super leuk om jouw verhalen te lezen... ze zijn ook echt niet te lang hoor, je verteld het zo leuk!
fijn om te horen dat je zoooo gelukkig bent nu.. dus ik wens je alleen nog maar heel veel plezier en lekker vaak verhalen posten he!
dikke zoen xxxxxxxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active