Selina in The United States!

THIS is what I wanted

Hallo lieve familie en vrienden,

De laatste paar weken had ik het erg druk, niet alleen de afgelopen weken, maar gewoon elke dag, wat ik heerlijk vind (geen sarcasme)! Dus I'm really sorry dat ik nu pas weer mijn blog ga updaten.

Ik weet totaal niet waar ik moet beginnen, want heb echt van alles meegemaakt! Nou, oke hier komt het dan.. Na mijn vakantie in Ohio, had ik nog ongeveer twee weken lang (zo ver ik het me herinner) vakantie. In die twee weken zijn we wezen winkelen, zwemmen in 'the lake', party's met vrienden, film avonden etc. Ze hebben hier een Mall (winkelcentrum), je kunt het een beetje vergelijken met winkelcentrum Dukenburg, alleen hebben ze meer winkels en ook een bioscoop. Helaas hebben ze niet heel veel winkels waar ik me thuis bij voel, maar gelukkig hebben ze die wel in Tulsa, wat wel weer een klein uurtje rijden is.. Vrienden van ons hebben een boot, dus daar maken wij heel goed gebruik van als we naar de lake gaan! Hier noemen ze bijna alles een party, als er maar wat te eten is, wat te spelen is en een minimum van 8 personen aanwezig is. Maar hier zijn de feesten wel echt gezellig! Je gaat een kampvuur maken, spelletjes spelen zoals Michael Jackson op de Wii (dansspel). Mijn vriend William heeft dat spel en elke keer als ik daar ben, speel ik dat spel. Ik ben geobserdeerd door dat! We spelen dat soms ook met 10/15 mensen (waarvan 4 mensen een controler hebben) en de rest doet gewoon mee for fun! In dat soort dingen merk ik ook echt een verschil in mensen uit Nederland, want Nederlanders zouden niet zo snel met 10/15 man een dansspelletje op de Wii gaan spelen, omdat we ons vermaken met uitgaan, de stad ingaan etc.. Hier vermaken ze zich met de dingen die ze hebben en mogen. Een vriendin van mij en Kelsea, Emily, vroeg of ik mijn leven wilde beschrijven in Nederland. En wat ze daarna zei was: 'Ohmygoshhh!! Dus jij hebt een leven zoals de mensen in de serie Gossip Girl?!?!' Sommigen mensen weten ook totaal niet waar Nederland ligt op de kaart. Een meisje uit mijn US History class vroeg aan mij waar ik vandaan kwam, ik zei 'The Netherlands' waarop zij zei: 'Oh, yes, I've heard about it, it's near Israel, right?' En toen zei ik tegen haar:'Do you know where Holland is?' Haar antwoord was: 'Yes, I've also heard about that, it's in Russia!' Sommige mensen die weten pas wat 'The Netherlands' of 'Holland' is nadat ik ze vraag of ze Amsterdam kennen, want de meeste mensen denken dat Amsterdam een land is. En natuurlijk kennen ze Amsterdam om waar Amsterdam/Nederland beroemd door is!

Mijn eerste dag school was op 17 Augustus 2011. Het was echt geweldig! Ondanks dat ik nog niet zo heel veel mensen kenden maar was wel al heel erg dankbaar op dat ik een gastzusje had van mijn leeftijd die mij voorstelden aan al haar vrienden. Dus, Selina had weer geluk! Ik merk wel dat Amerikanen heel wat speelser zijn dan ons. Maar dat is ook wel grappig om te zien. Maar goed, ik had de volgende vakken gekozen en zo staan ze ook in mijn rooster op volgorde:

1. US History

2. Chemistry 1 (wilde eigelijk Chem 2 nemen, maar chem. in een andere taal is misschien nog wat moeilijker)

3. Algebra 2 (ik haat het dat wiskunde in Amerika verdeeld is in verschillende wiskunde vakken.. in Nederland krijgen we gewoon één boek voorgeschoven waar alles in staat, veel fijner dus!)

4. American Literature College Bound (Jaja, heb College Bound, het is best makkelijk dus ik denk dat Amer. Lit. nog makkelijker zou zijn)

5. Journalisme

6. Drama

De vakken zijn best makkelijk, vooral geschiedenis. Je hebt wel iedere dag huiswerk, voor elke klas. En elke dag na school heb ik tennis training voor twee uur lang. Wat nu wel echt een dilemma geworden is voor mij, is dat tennis in het eerste semester (tot eind 2011) geen schoolvak is, waardoor de tennis training dus ná schooltijd is. Maar in het tweede semester wordt tennis wel een vak, namelijk het zesde uur en dan heb ik Drama en dat wil ik ECHT NIET laten vallen! En ik kan niet zonder tennis want dat heb ik altijd al gedaan. Shoot! Maar goed, ik heb nog de tijd om daarover na te kunnen denken, wie weet komt er een ander alternatief!

Ik herinner me nog dat mensen tegen mij zeiden dat de High Schools in Amerika heus/echt niet het zelfde waren als in films. Maar geloof het of niet, het is echt precies het zelfde! Tenminste, op mijn school is het wel. Je hebt de populaire, de slimme, de gothics, de footballers, de cheerleaders/poms, je hebt ze allemaal! Er is een Duitse uitwisseling sinds vorige week en ze vertelde mij dat een groepje meisjes uit haar klas tegen haar zeiden van dat zij nu bij hun in het groepje hoort en verder met niemand anders om mocht gaan.. Nou, dat gedeelte had ik dan weer niet zien aankomen, maar dat gebeurd blijkbaar hier ook! Sommige meisjes die ik zie, lijken serieus net 18/19 en dan vraag ik aan ze of ze junior of senior zijn en weet je wat ze dan zeggen? Dat ze sophmore of freshmans zijn (13/14/15 jaar oud). Dat deed me denken aan de meisjes van 'My super sweet 16', die lijken ook heel erg oud, terwijl ze dan 15 of 16 jaar oud worden. En sommige meisjes hebben letterlijk een poederdoos op hun hoofd, maar die hebben wij ook in Nederland dus niks nieuws haha! Verder zijn er natuuuuuurlijk goodlooking boys! Op school heb ik ook een 'Amerikaanse-locker' zoals we die kennen uit de films, alleen moet ik hem nog steeds pimpen.. Mensen die doen dat hier ook gewoon echt, ze maken er een heel decoratie van. Wat ook wel grappig is, is sinds dat ik hier op school zit(nu nog steeds), best veel mensen mijn naam roepen of 'Hey Selina' zeggen, terwijl ik die mensen niet eens ken haha. Hier op school durf ik meer, zoals het dragen van kleren die ik in Nederland echt niet naar een doordeweekse schooldag aan zou trekken. Ik heb hier daarom ook every single day, high heels aan. Ik begin nu ook meer mijn eigen vrienden te krijgen, dus dat is wel fijn.

Ongeveer twee weken geleden moesten we een homecoming queen en king kiezen. De juniors moesten voor de juniors kiezen en de seniors voor de seniors. Mijn twee vriendinnen zijn genomineerd, dus hopen dat één van hun gaat winnen! Ik moest laatst twee genomineerden interviewen voor journalisme en dat was echt heel erg leuk, echt iets voor mij, dat journalisme! 2 September 2011 had ik mijn eerste football game! En dat was GEWELDIG GENIAAL! Ik heb nog nooit zoveel school spirit gezien in mijn hele leven. En wauw wat was dat vet zeg! De entree was super, al die footballers renden door een groot doek heen, die vervolgens scheurde. Cheerleaders en de Poms die daar aan het juichen en hun dansjes aan het doen waren. Voordat de football game begon, ging ik met mijn vrienden Mary, Brittany en Richard naar de parkeerplaats van school. Daar stond een vriend van ons hotdogs te maken op een barbeque grill die op zijn truck stond. Iedereen die daar was, was daar om de gezellig heid en het eten. Ik dacht dat we moesten betalen, maar dat was dus een hele gekke vraag van mij. Toen het eindelijk tijd was, gingen we elkaar nog even snel schminken met de kleuren van onze school en vervolgens de kaartjes kopen en een plekje zoeken bij de Bucket Brigade. De Bucket Brigade houdt in, dat mensen(tieners) bij de eerste blok zitten van de tribune met emmers en stokken om lekker veel lawaai te maken. De mensen die daar staan, zijn er voor de school spirit. Gelukkig horen mijn vrienden daarbij en gingen we non-stop staan, lawaai maken, zingen en yells roepen. Mijn stem was toen weg.. Maar nu ga ik mijn eigen emmer kopen vóór vrijdag, want dan is Homecoming, en dan ga ik mijn emmer versieren en hopelijk kan ik die terug naar Nederland meenemen voor herinnering haha.

Deze week hebben wij 'Spirit-week' op school. Dat houdt in dat iedere schooldag van deze week, een bepaalde thema heeft. Maandag was 'Neon-day', Dinsdag was 'Pink-Ribbon-day', Woensdag is het 'Superhero-day', Donderdag is het 'American-day' en Vrijdag is het 'Bruins-day' (onze maskotte) en voor de mensen die niet weten wat een 'Bruin' is, het is een zwangere beer. De spirit-week is best leuk, vooral omdat bijna iedereen mee doet! Vandaag zag je daarom ook heel veel mensen in het roze, best grappig.

Verder ben ik wel gewend geraakt aan het eten hier, al dat vettige.. Ik ben gewend geraakt op de manier dat mensen dat iedere dag eten. Dus ik ben er nog niet gewend geraakt aan het idee dat ik het kan of wil eten. Bah.. Als je bij mij op school, de kantine binnenloopt, dan is het net alsof je de Mc Donalds ruikt.. Gelukkig lunch ik bijna niet in de kantine, ik ga iedere dag met vrienden mee naar een eet-tent/restaurant. Je kan hier ZO goedkoop eten, nu snap ik waarom Amerikanen zo dik zijn. Het eten is goedkoop, dus dan kopen ze maar alles. En oh my goodness, als je bij de tankstation drinken wilt halen, dan kan je een beker vullen dat ongeveer 50 centimeter hoog is! Het is echt ongelofelijk.. en wat je daar voor betaald ook! Ongeveer 75 cent.. Nu ik het over prijzen heb, ik HAAT het hoe ze het hier hebben geregeld met the tax(btw) Hier schrijven ze de prijzen exclusief BTW op. Dus als je een leuk truitje ziet van 30 dollar, dan denk je, 'Hmm, leuk rond getalletje' Nou, NEE dus! Ik begin er gelukkig wel aan te wennen, maar dan nog.

Ook heb ik iets minder leuks meegemaakt. Afgelopen zaterdag bleef ik bij mijn vriendin slapen. Zondag morgen moest ik naar het ziekenhuis. Ik had een seizure. Had geen controle over mijn lichaam en spieren en kon geen adem meer halen. Nu heb ik 'n paar onderzoeken gehad, waarbij de resultaten goed waren. Nu moet ik maandag (09/18/11) nog een keer naar het ziekenhuis, waarbij ze nog één keer dezelfde EEG test gaan doen, daarbij plakken ze elektronen op je hoofd. Alleen dit keer moet ik zondag nacht opstaan en mag ik niet slapen tot na de test. Nou, ik ben benieuwd! Ik hoop dat alles goed komt!

Dit verhaal hier boven heb ik 'n paar dagen geleden getypt, dus er zijn weer nieuwe dingen gebeurd. Vrijdag had ik mijn homecoming day. Het was echt super, alleen hadden we onze HOMECOMING GAME verloren... Dat zag ik dus echt niet aankomen want het waren makkelijke tegenstanders. De homecoming king en queen waren verkozen en helaas hebben de mensen waarvan ik gehoopt had dat die zouden winnen, niet gewonnen. Na de homecoming game gingen we met vrienden naar een soort van 'jongeren club' en daar gingen we feesten. Het was heel anders dan in Nederland natuurlijk, maar wel erg leuk! Ik ben gisteren (09/17/11) naar Oklahoma City geweest en we zijn naar de memorial van the Oklahoma Bombing wezen kijken. Het was echt super mooi gemaakt! We zijn ook binnen in het museum geweest, best heftig om dat allemaal zo te zien.. Ze hadden zelfs een kamer gemaakt, waar je dan in kon zitten en dan hoorde je een vrouw gewoon normaal praten tegen iemand en ineens hoorde je de bom! En dat allemaal was echt, dus ze hadden dat blijkbaar gevonden op een casette ofzo? Later toen we weer naar huis reden, kreeg ik mijn eerste tornado waarschuwing. Dus gingen we ergens stoppen, wat drinken en wachten totdat die weg was.

Heb nog één laatste nieuws! IK BEN EEN SENIOR GEWORDEN:D! Alle uitwisselingsstudenten van mijn school, behalve Kyra en ik, zijn seniors. Terwijl ik ook nog ouder ben dan sommige.. Ik vroeg aan mijn mentor of het mogelijk was dat ik een senior werd met junior vakken/lessen, want Lennart (Duitse uitwisseling) heeft dat ook. Ze zei dat ze er voor zou zorgen dat ik een senior werd en het is der gelukt! Heb de beste mentor hier!

Yay, ik zie de zon weer schijnen, dat betekent dat ik er vandoor ga!

Mis jullie!!

Kusjes en knuffels, Selina

Reacties

Reacties

Cheyenne

Ben heeel blij dat je t zo leuk hebt schattie!! Grr mijn blackberry is bij de telefoonwinkel want hij is helemaal kapot :( Maar als t goed is heb ik m volgende week en dan kunnen we eindelijk weer pingen! Ik wil je even laten weten dat ik je echt heeeeel erg mis en dat ik niet kan wachten tot ik alles hoor wat je me nog moest vertellenn stomme kutping :( I LOVE YOU SO MUCH BABY! HAVE FUN - XOXO C.

(26 september season 5 premiere, don't miss it S.)

Floor

Ben blij voor je dat het daar zo super vet is!!
En je weet ons wel bezig te houden he met je lange verhalen hihi!
xxxxxx

Selina

Haha sorry Floor dat die zo lang is! Maar had een lange tijd niks geschreven!! Xxxxxx

Henk

Toch wel wat anders dan Kandinsky hè? ENJOY IT!!!

Colette

Hey hartsvriendin, wat een geweldig verhaal weer. xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active