Selina in The United States!

Turkey, stuffing, pumpkin pie and some Black Friday as extra dessert!

(Luister naar Bing Crosby - Street of Dreams, Danny Boy en Tony Bennett- Close your eyes, ondertussen als je dit gaat lezen)

Hello my lovely readers,

De afgelopen twee weken zijn er leuke en minder leuke dingen gebeurd.. Het is altijd zo cliché om te beginnen met het minst leuke gebeurtenis, dus begin ik maar met het leuke gebeurtenis.

Vorige week dinsdag was mijn laatste dag op school, want we kregen de rest van de week vrij voor 'Thanksgiving-break'. Thanksgiving is namelijk de laatste donderdag van de maand November. Voor de mensen die altijd dingen horen over 'Thanksgiving' maar nog steeds niet weten wat het is, klik op de link -> http://nl.wikipedia.org/wiki/Thanksgiving_Day . Thanksgiving betekent ook wel HEEL VEEL ETEN! Het is echt een Amerikaanse feestdag, dus was er helemaal klaar voor. In de ochtend had ik mijn buurman meegeholpen met koken, zodat ik het volgend jaar voor mijn mams en vrienden kan maken haha! En ook gingen wij de Macy's Thanksgiving Day Parade kijken, dat is de grootste parade die er is en dat was in New York City. Het is dus niks vergeleken met onze carnavals parade's haha. De Pom-team van mijn High School was in de parade, dus was er natuurlijk wel weer trots op! Mijn gastmoeder had het typische Thanksgiving eten klaar gemaakt, zoals turkey, stuffing, corn, pumpkin pie (Ik, Selina alp, ga dat voor jullie maken zodra ik terug ben). Ook ging ik bij mijn buurman lunchen en dus precies hetzelfde eten. Iedereen heeft zo zijn eigen stijl bij het maken van Thanksgiving eten. Natuurlijk zat ik bom vol terwijl ik de dag ervoor niks had gegeten om meer te eten met Thanksgiving. Na al het eten was het verder een vrij normale dag, voor mij in ieder geval. Had er eerlijk gezegt wel wat meer van verwacht. Je weet wel, met je gezin en kennissen aan één eettafel zitten, iemand die de Turkey gaat open snijden en uiteindelijk dat iedereen met elkaar gezellig gaat praten. Maar dat was het helaas niet. Het was wel met elkaar zitten, maar had niet echt het gevoel dat het een 'speciale' dag was jammer genoeg. Na al dat aankomen, gingen heel veel mensen in de avond winkelen. Jaja, winkelen! De dag ná Thankgiving, noemen ze 'Black-Friday', dat houdt in dat ALLE winkels in America in de uitverkoop gaan. De grote businesses, zoals Walmart en Macy's, geven meer korting dan kleinere (van wat ik heb gezien). Sommige winkels gingen om 22:00 uur open tot de volgende dag ergens in de avond. Wat echt bizar is, want dan ga je letterlijk in de nacht winkelen. IK vond dat natuurlijk geen probleem, had er altijd al over gedroomd! Helaas mocht ik niet al om 22:00 gaan winkelen, maar wat ik gezien en gehoord heb op het nieuws en van vrienden is dat het echt een gekkehuis was! Sommige mensen gaan al een paar uur van te voren in de rij staan, totdat de winkel zelf open gaat. Of sommige mensen gaan in tenten voor de deur overnachten om de eerste de beste te zijn om DIE ENE IPAD or whatever te willen kopen. Bij ons in Walmart waren er twee vrouwen gearresteerd, omdat ze aan het vechten waren. En er zijn nog veel meer van dat soort dingen gebeurd. Kortom, mensen doen gekke dingen als het gaat om Black Friday! Ik weet in ieder geval wel waar ik volgend jaar mijn Black Friday ga vieren.. NYC!!! Morgyn, mijn oudste gastzus wilde met Kelsea en mij om 6 uur in de ochtend meenemen om te gaan shoppen, wat toen normaal was, want alle winkels waren open. Ik had niks voor mezelf gekocht, maar wel voor mijn gastgezin voor onder de kerstboom! En toen.. waren we ineens in een winkel genaamd 'Hobby Lobby' en ik was in de hemel.. Ze hebben echt ALLES als het over kunst gaat. Helaas kan ik niet al te veel dingen daar kopen, want dat moet ik later allemaal weer terug meenemen.. Verder was mijn Thanksgiving-break lekker rustig.

Nu Thanksgiving voorbij is, is het tijd om de kerstboom op te zetten! Wij hebben het al opgezet en het heeft alle kleuren van de regenboom! Er liggen al cadeautjes onder de boom, dus ben benieuwd.. Ik ben zo blij dat ik eindelijk Kerst in America kan vieren! Ik kan haast niet wachten!

Vorige week was ik eindelijk in Tulsa om te shoppen en 'n beetje van de stad te zien! Ik was er wel eerder geweest, maar dat was alleen de airport. Tulsa is de tweede grootste stad van Oklahoma en is ongeveer 50 minuten tot een uur van Bartlesville vandaan. Waarom krijg ik het idee dat ik dit eerder heb verteld? Maar goed, down town is fantastisch mooi! Hoge gebouwen, heel veel lichtjes en gewoon drukte, drukte en nog meer drukte! Ik miste de drukte, dus het was even een goede medicijn om daar te zijn! Mijn buren hadden mij uitgenodigd om gezellig mee te gaan. We gingen naar the Woodland Hills, dat is een best grote winkelcentrum met verschillende winkels erin. Later gingen we lunchen in een typisch oud-Amerikaanse restaurant (in de tijd van Marilyn Monroe) en de straat heette Route 66. Ik heb me altijd al afgevraagd wat er nou zo speciaal aan Route 66 was, want je ziet het altijd wel op posters die je kunt kopen, of op van die rare dingen die bij de EXPO verkrijgbaar zijn. Maar nu weet ik dus wat het is! Route 66 is namelijk een straat die begint in Chicago, Illinois die helemaal door andere staten gaat en eindigd in California, in Los Angeles om precies te zijn. En ons restaurant was dus op die straat. Het was echt gaaf om op die straat te zijn geweest, wat eigelijk best normaal is voor de meeste mensen hier in Oklahoma.

Nu het minder leuke gedeelte van mijn verhaal.. Twee weken geleden had ik eindelijk mijn Powderpuff Football Game, want de datum was namelijk heletijd verplaatst. Het was op een koude donderdag avond, the seniors against the juniors van het Bartlesville High School. De seniors hadden de kleur navy-blue gekregen, dus moesten we allemaal een T-Shirt maken met een random nummer + je naam achterop de T-Shirt. Die dag nam ik al mijn spullen mee naar school die ik nodig had voor na en vóór de wedstrijd, want ik ging na school nietmeer naar huis toe. Helaas hadden wij verloren, maar het was een leuke ervaring! Soms stond ik langs de kantlijn omdat ik wissel stond.. wat echt vervelend was want ik had het super koud. En heel soms heb je dan geluk omdat er iemand naast je staat met DE footballjas. Jaja meiden, je weet wel wat ik bedoel!! Maar goed, na de wedstrijd gingen we naar K Life (jongeren groep voor de kerk) en elke keer ná K Life, gaan we dan met bijna iedereen die daar waren naar 'Braum's' toe, daar kan je fastfood halen, maar vooral ook ijsjes. Dus wij gaan daar meestal heen voor de ijsjes. Ik ging met mijn vriend Cole meerijden en zodra we daar waren, liet ik mijn MEGA tas met ALLES erin in de auto omdat ik het nutteloos vond om het mee te nemen naar Braum's .. We kwamen daar aan om 21:15 en mijn gastvader kwam mij ophalen om 22:00 uur. Ik liep naar de auto toe om mijn spullen te pakken, maar vergat dat die opslot zat.. Cole kwam naar buiten om zijn auto open te maken en zodra ik in de auto keek, lag mijn tas er niet meer.. Ik dacht serieus dat ik aan het dromen was, of dat ik gewoon Tassenblind geworden was.. Want dit kon niet waar zijn!!! Maar helaas was het waar, mijn tas was gestolen, verdomme!! Cordelia's mp3 speler en Cole's jas waren ook gestolen. Moest dit nou weer in America gebeuren? Nooit was mijn tas gestolen, maar nu ineens wel? In America? Wat me dus tot meer last ging bezorgen? Ik begon in mezelf een lijstje te maken van de spullen die ik in mijn tas lagen. Ja alles was weg, telefoon etc.. En ja hoor, OOK mijn twee dagboeken :((((((.. Dat vond ik eerlijk gezegt nog wel het ergst van allemaal. Het kon me niet schelen dat mijn telefoon of de uggs weg waren, want dat krijg ik toch wel vergoed en dan kan je dood leuk weer precies de zelfde spullen kopen. Maar dagboeken zijn niet betaalbaar en die zitten vol met herinneringen :(... één dagboek was voor van mezelf en de andere dagboek moest ik bijhouden voor mijn vak Drama op school. Had er echt heel veel brieven ingeplakt en ook notities die ik had gemaakt van de Drama workshop die ik had met die acteurs en producers..:( ALLES WAS WEG! Eerst mijn USB-stick (waarvan ik nog steeds niet weet of ik die kan laten maken ja of nee) en nu mijn twee dagboeken.. Ik heb dus eigelijk niks meer over.. Ik hoop dat die mensen die mijn dagboek hebben, mijn dagboeken gewoon op straat gegooid hebben omdat ze er toch niks aan hebben en ik ze dus binnenkort terug vind..

En? Wat vond je er van om naar Bing Crosby (en al dieandere)te luisteren terwijl je dit las? Hetklinkt misschien 'n beetje raar, maar ik vind het geweldig om daarnaar te luisteren! En het geeft me al helemaal een Amerikaans gevoel.Ik schreef dit terwijl ik naar Bing Crosby (en al die andere)aan het luisteren was, dus vond ik dat jullie dat moesten luisteren terwijl jullie mijn verhaal aan het lezen waren. En oh Jim, ik luisterde speciaal voor jou 'Fly me to the moon', maar dan van Tony Bennett!

De volgende keer begin ik wel weer met het goede nieuws eerst, want ik word hier niet echt veel vrolijker op..

PS: Zit nog steeds in volle spanning te wachten op het sintpakketje van Debbie! De pepernoten mogen wel komen nu!

PPS: Ik vind het echt heel erg fijn dat jullie dit allemaal kunnen lezen en 'n beetje op de hoogte blijven van wat ik hier nou precies meemaak enzovoort. Helaas kan ik niet iedere dag of iedere week mijn blog updaten en in details schrijven.. Maar ik vind het al fijn genoeg dat ik mijn verhalen kwijt kan aan mijn lieve familie en vrienden die ik ontzettend mis! En nee, heb nog steeds geen heimwee! Ik denk dat één van jullie daar volgend jaar naar America moet gaan vliegen om mij een overdosis slaappillen te geven en mij vervolgens mee te nemen naar Nederland! Overleg maar alvast wie het wordt!

Thank you for your patience and reading my blog!

Loves,

Selina

xoxo

Reacties

Reacties

Cheyenne

Omg echt kut van je tas schat!! Helemaal van je dagboeken.. maar denk wel dat de dief die gewoon ergens heeft gedumpt dus goed zoeken in die buurt! Meestal gaat t ze alleen om money right? Btw ik heb eindelijk weer een blackberry maarja nu je telefoon gejat is heb jij dus geen ping :( Zodra je wel weer ping hebt moet je me maaar heeeel snel even je pin geven! Ga je me trouwens nog vertellen wat je gedroomd had over me haha want dat weet ik nog steeds niet.. Maar je first thanksgiving hmmm ik ga volgend jaar sowieso mee naar nyc midnightshoppinggg hihihi! Amazing.. Pff kan niet wachten tot je weer ping hebt (als je weer een blackberry neemt??) Because I neeeed to tell you a lot.. Guess you have to tell me much more hihihi. Is snowball al binnekort? Of is dat al geweest ;o En ik eis een foto van je dress! Miss you so much my pretty girl!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active