Selina in The United States!

Fall in Oklahoma

Hello friends!

Het is al bijna thanksgiving en Kerst, dat betekent dat het alweer bijna 2012 is.. De tijd gaat veelste snel hier! Oke, ik heb dan nog wel 8 maanden ongeveer over, maar dan nog, ik bedoel 4 maanden zijn al bijna om! Ik wil nog zoveel dingen doen en ik denk dat ik niet eens tijd heb voor al die dingen.

October 31st was natuurlijk the best knowing American holiday, Halloween! Ik was zo enthousiast, omdat ik altijd al Halloween in Amerika wilde vieren, wantNederland viert dat niet echt, behalve in Walibi.. Dus ik was er helemaal klaar voor! Ik was een Car-Hop girl, ik beschrijf het ook wel als 'de Amerikaanse serveerster' (met rollerskates) helaas had ik de rollerskates niet aangedaan met trick or treating. Het weekend vóór Halloween gingen we ook halloween vieren, omdat halloween op een maandag viel. Ik had het me al helemaal voor gesteld, iemand geeft een feest, iedereen draagt een kostuum (geen eng kostuum) en je gaat 'n beetje feesten. Mensen die Mean Girls hebben gezien, die weten wel wat ik bedoel met een halloween party haha. Maar goed, dat was dus niet echt mijn halloween geworden. Onze school gaf een halloween-dance voor MAD-week. Dat is een week waarbij onze school geld inzamelt voor een ziek kindje uit onze stad door activiteiten te organiseren. Ik was helemaal vergeten om een kaartje te kopen voor die dance. En dan zou je denken dat ze je geld accepteren aan de deur omdat het voor een ziek kindje is, maar nee ze deden heel moeilijk. Ik was wel binnen maar niet bij de plek waar ze aan het feesten waren, later was de hele zaal bijna leeg omdat ze naar mij toe kwamen om me gezelschap te houden, wat toch best lief was van ze! Het feest was daardoor al om 10 pm (22:00) afgelopen in plaats van 12 pm haha! Dat krijg je er van als je Selina niet naar binnen laat en niet aan het zieke kindje denkt! Na het feest gingen we met een groep vrienden naar m'n vriendins huis, die in een mega huis woont. Ze had zelfs een apartement in haar tuin.. incredible! We gingen met ze alle een leuke film kijken, ben de naam vergeten maar het was American Pie maar dan een soort van oude versie! (en nee het was niet IE). Toen we later van het apartement naar het huis moesten lopen, wilde ik naar het huis gaan rennen omdat het super koud was buiten. Ik begon te rennen en voor je het weet lag ik op de grond.. Er was namelijk een OPSTAPJE die ik niet ZAG. Het nu wel erg last van mijn rechter knie maar het gaat wel gelukkig over.Maandag toen het halloween was, gingen we met een grote groep vrienden trick or treat doen in een wijk waar de hele stad was. Je had haast geen plek om te parkeren daar! Ik had al mijn snoep verzameld in een kussensloop haha! Het was echt heel gaaf om te zien dat echt IEDEREEN buiten zit, of binnen naast de deur staat te wachten totdat er iemand aan de deur aanbelt om snoep uit te delen.

Het is herfst en dat betekent dat het al kouder begint te worden hier. Soms is het onder de0 graden celcuis in de nacht. En overdag scheelt het soms nog wel, soms 10 graden, soms 25 graden(wat 'n beetje warm/koel voor ons is hier). Oklahoma had een week geleden zijn eerste aardbeving. De eerste was 5.7 en het was in de nacht, allemaal mensen waren wakker geworden, behalve ik natuurlijk! De tweede was iets minder, maar toch best erg, vooral vlakbij Oklahoma City, die had ik ook niet gevoelt. En er was nog een derde, die ik ook weer niet had gevoelt. Dus ik vind dat ik mijn eerste aarbeving nog niet heb meegemaakt! Ook was er een grote tornado in die week vlakbij Oklahoma City, wat ongeveer 3 uur rijden van hier vandaan is. Wat ik me even herinner, toen de school net begonnen was, deden we van allerlei alarmoefeningen zoals dat wij in Nederland brand oefeningen doen. Hier deden we tornado- en teroristoefeningen. Dat was best raar, maar ik begreep het wel, hier is het natuurlijk legaal om een wapen te bezitten.

Verder doe ik nog steeds heel veel leuke dingen in het weekend, ook wel doordeweeks maar daar heb ik minder tijd voor. Ik zat er over na te denken om voetbal te gaan spelen. Het lijkt me echt super leuk om dat hier mee te maken en ook de school spirit die ze hebben. Je voelt je meer een 'team'. Maar als ik dat doe, dan moet ik mijn 6e uur (drama) laten vallen.. Ik heb het nodig voor mijn vervolgopleiding, dat is de reden om het niet te laten vallen. Maar voetbal lijkt me ook weer so much fun en heel veel ervaring! Veel reizen etc.. Ik weet het echt niet. Over sport gesproken, ik zit in het powderpuff football team. Dat is dus ook voor MAD-week alleen is het al 2x geannuleerd wegens omstandigheden, dus nu wordt de wedstrijd deze week gehouden. Het is seniors against the juniors van mijn school. De seniors hebben de kleur blauw, dus we hadden bedacht om een goedkope shirt, letters die je op je kleren kan strijken, glitters en een soort van gel waarop je dingen kan plakken te kopen van Walmart, waardoor we vervolgens onze eigen T-shirt konden maken. Het ziet er best gaaf uit! Mijn posities zijn: wide receiver, corner-back en blocking. Het zegt je vast allemaal niks maar ik zeg altijd: Google it!

Wat ook leuk is om te horen, Bartlesville krijgt een plek waar je vanuit je auto een film kunt zien, isn't that cool and typical American? Yea it is! Kan dus ook niet wachten om daar gebruik van te gaan maken! Heb the two-steps geleerd, de country dance. En tja, wat nog meer.. Ik maak echt veel mee, en elke keer als ik iets leuks mee maak, dan zeg ik tegen mijzelf: 'Oh, dit moet ik in mijn blog schrijven!' maar nee ik vergeet het iedere keer weer.. Naa Anowah, mijn vriendin gaat me een pakket met Nederlandse dingen verzenden zoals stroopkoeken, roze koeken en oooh zo die heerlijke thee smaak van pickwick, toch Stef? Die ik iedere zondag met het ontbijt kreeg bij Steffi! Mijn buurmans zoon heeft op de achtergrond van zijn computer verschillende foto's van Nederland als screensaver gezet, ik mis de crowded places! Ik begin hier echt Nederlands te vergeten.. Laatst was ik met mijn moeder aan het bellen en dan zeg ik gewoon 'ehm, I don't know actually' of 'I can look if you want to' en nog meer van dat soort dingen. Iedereen is trouwens heel excited to visit me in The Netherlands. We zeggen nu wel heel leuk, ja je komt gezellig langs voor een maand blablabla, maar hopen dat het echt gaat gebeuren! Heb trouwens ook mijn liefde gevonden, een jongen die op Ed Westwick lijkt, helaas heeft die een vriendin en ken ik hem niet. Mijn nieuwe doel: gitaar leren spelen! Ik vertel jullie wel hoe ver ik ben gekomen in mijn volgende blog!

Take care!

Hugs & Kisses,

Selina

Reacties

Reacties

Debbie

Druk, druk, druk meisje! Soms moet je keuzes maken hé, drama is je toekomst zou je bijna zeggen. Maar overal voetballen is ook vet. Jim zou vast zeggen ga maar voetballen, blijf je in iedergeval straks thuis. Volg je hart.
Tot je volgende verslag!
XX Deb
ps. ik hoop dat je sintpakket op tijd is.

Setareh

ik ben blij dat je het leuk hebt!
nog heel veel plezier daar
mis je
kusjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active