Selina in The United States!

3 months already..

Hello lovely people,

Het is ALWEER een tijdje geleden dat ik mijn blog heb upgedate, dus vanaf nu beloof ik mezelf en jullie om vaker wat van mezelf te laten horen in mijn blog. Maar vanaf eergisteren ben ik al drie hele maanden bij mijn gastgezin! De tijd vliegt echt, niet normaal..

Alles gaat goed hier! Vooral op school, de vakken zijn echt heel makkelijk en als je een keertje een F haalt, kan je dat zo weer ophalen door je huiswerk te maken en in te leveren. Bij sommige leraren kan je zelfs je huiswerk inleveren zonder dat je de juiste antwoorden heb, dan krijg je een A puur omdat ze kunnen zien dat je daar tijd aan hebt besteed. Mijn punten zijn hier best wel goed. Wat echt heel irritant is, is dat je hier geen uren hebt zoals 'studieuren' of hoe ik ze ook wel noem 'kandinsky-uren' om je huiswerk in te maken, of even rustig vragen te stellen aan je leraren of wat dan ook waar je je tijd aan wilt besteden. HIER heb je vier lessen achterelkaar, dan heb je één uur lang pauze en ga je dus met je vrienden met de auto ergens naar toe om te lunchen en daarna heb je nog twee uur te gaan en tenslotte ben je uit.. Als je in een les faalt, moet je in 'tutorial' terug komen, dat betekend dat je dan extra oefeningen moet doen of je kan daar bijvoorbeeld een SO inhalen. Wat echt heel erg onhandig is, maar ach dat is the way they do it. Verder nog een hele hele treurige mededeling voor mezelf, het football seizoen is bijna voorbij! We hebben onze laatste home-game al gehad en vanaf nu zijn er nog twee away-games te gaan en dan is het afgelopen.. Wat echt heel jammer is (ondanks dat we dit jaar niet zo goed zijn, want vorig jaar waren al de goede van school gegaan) want het is echt gezellig om daar je vrijdag avond aan te besteden, gekke blauw gekleurde schminken bij elkaar op het gezicht te doen, je emmers te pakken + een stok en hup naar het football wedstrijd te gaan met een grote groep vinden! En tenslotte natuurlijk een hele goede supporter zijn voor je schoolteam! Maar nu het football seizoen bijna afgelopen is, begint bijna het basketball seizoen en daar ben ik toch zoooo excited voor! Want ik heb gehoord dat wij dit jaar als basketball team HEUL erg goed zijn en dus waarschijnlijk heel veel wedstrijden gaan winnen. Ik kan in ieder geval niet wachten want ik kan maar geen genoeg krijgen van school spirit hier!! Binnenkort, ergens in December maar toch, heeft mijn school snowball, dat betekend dat het een gala is waarbij de meisjes de jongens mee uit moeten vragen op een speciale manier. Ik was natuurlijk helemaal gefrustreerd, want ik wist 1. totaal niet wie ik moest vragen 2. of hij überhaupt 'ja' zou zeggen en ik dus niet verschut zou staan en 3. HOE zou ik hem moeten vragen.. Naja uiteindelijk is het een soort van goed maar ook weer niet goed gekomen.

Nog steeds blijven er mensen allerlei dingen aan mij vragen over Nederland. En nog steeds weten mensen niet dat ik uit Nederland kom, ze denken allemaal uit Zweden of Noorwegen, waarschijnlijk omdat het daarbij 'in de buurt' ligt? Want elke keer als ik zeg 'Nee, ik kom uit Nederland' dan zeggen ze 'Oooh, dat is in de buurt van Noorwegen/Zweden toch?' Naja het zal allemaal wel. Soms heb ik intensieve discussies met mensen over onze landen, vooral de verschillen van onze landen. Bijna elke Amerikaan vind dat Amerika als land 'freedom' heeft. En dan zeg ik nee, ik denk dat Nederland één van de landen is waarbij je heel erg veel vrijheid hebt. En dan beginnen ze over geweren, dat geweren zijn toegestaan in hun land en niet in ons land. Maar dan probeer ik hun uit te leggen dat je helemaal geen geweren nodig hebt, je hebt allerlei andere dingen waarmee je je zelf kunt verdedigen en dat wij bijvoorbeeld niet levenslang in de cel hoeven te zitten voor bijvoorbeeld bezit van XTC. Naja heel intense allemaal!

Afgelopen woensdag begon mijn 'fall-break' wat dus eigenlijk herfstvakantie is, maar het was een 5 dagen break. Maar goed beter iets dan niets natuurlijk! We, daarmee bedoel ik mijn gastouders, mijn gastzussen, vriendje van mijn gastzus, haar kindje en ik, gingen meteen die woensdag met de auto naar Branson in de staat Missouri. We verbleven in een luxe apartement, waar Kelsea en ik onze eigen apartement hadden, eigen woonkamer, keuken, badkamer en een slaapkamer met een bubbelbad midden in de kamer! Dat betekende dus wel dat we iedere avond weer aan de kranen moesten draaien, wat totaal geen probleem was. Branson is een stad waar veel toeristen heengaan, je kunt er van alles doen en vooral het echte Amerikaanse leven/stijl zien van heel vroeger tot nu. We hebben lekker geshopt, zijn naar een attractiepark geweest en twee shows bezocht, waarvan één 'The Dixie Stampede' heette. Het is een paardenshow en ondertussen dat je de show bekijkt, wordt er eten voor je neus geschoven. Dolly Parton is trouwens de eigenaar van die show.

Er zijn nog heel veel andere dingen wat ik jullie wil vertellen, maar mijn doel is nu op dit moment toch echt uiteindelijk dit op mijn blog te zetten. Dus binnenkort, misschien volgende week, krijgen jullie the second part!

Miss y'all,

Loves Selina

Reacties

Reacties

Debbie

Ha Wiefke,

Wat heerlijk om te lezen dat je vooral van school geniet. Ik zie en lees veel van je op facebook maar je bent niet meer op twitter hé? Leuk dat je een paar dagen met het gezin bent weggeweest. Hoe is het met je overbuurman, Paul verteld tegen iedereen wie je overbuurman is als we het over jou hebben.
Ik kijk weet uit naar je volgende blog, misschien met een puntenlijst????
Dikke Kus van mij! Deb

colette

Hey hartsvriendin, het is weer fantastisch om het hele verhaal te lezen. Ik mis je wel. x Co

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active