Selina in The United States!

New York City is the heaven!

(Het heeft 'n beetje lang geduurd, maar hier komt die dan!)

Hallo lieve mensen!

Jullie hebben het vast wel vaker gehoord dus hier komt het nog eens, NYC is gewoon FAN-TAS-TISCH!! Jammer genoeg waren we daar 3 dagen maar het leek gelukkig wel meer dagen omdat we in zo'n korte tijd heel veel hebben meegemaakt en gezien hebben. Dus hier komt het...

De vlucht ging opzich best wel snel voorbij want Lydia en ik vervelen ons nooit, dus in het vliegtuig ook niet! We gingen 'n beetje praten met andere Duitsers. En er zat een knappe Duitser, (jajajaja) achter ons die ook in ons groepje hoorde van de uitwisselingen. Onze vlucht duurde ongeveer 8 uur (als het niet langer was). Volgens de TV in onze vliegtuig moesten we al over NY vliegen dus Lydje en ik keken aandachtig uit het raam zoekend naar de skyline of NYC. En ja hoor, daar zagen we het, de skyline van NYC! Het was een prachtig uitzicht! Eenmaal toen we geland waren hadden we eerst een paspoort controle wat echt lang duurde en daarna gingen we naar de bagage claim om onze bagages op te halen (ze gaan heel ruig om met koffers, dus ook met mijn mooie roze koffer). Later toen iedereen klaar was, liepen we naar buiten (heet als ik weet niet wat) om vervolgens met de bus naar onze verblijfplaats te gaan, genaamd de Sheraton Airport Hotel in Newark. Gelukkig hadden ze in de bus airconditioning! Het duurde niet lang voordat we bij ons hotel aankwamen en de kamers werden ingedeeld. Lydia en ik zaten met twee andere Duitse meisjes, genaamd Johanna en Julia, in een hotelkamer. Één van de meisjes leek ons echt een verwaand iemand, later bleek dat ze ook naar California ging (dus dat ze met Lydia mee kon vliegen) en later was ze ons kamergenoot.. Maaaaaar after that, ze was best aardig. Verder was dag één niet zo bijzonder want we gingen grote pizza's eten en daarna kregen we een korte omschrijving voor de volgende twee dagen en toen mochten we doen wat we wilden doen tot half 10 want dan moest het rustig zijn.

De volgende dag moesten we om rond 7 uur opstaan want we moesten om half 9 met de bus vertrekken naar NYC. Het ontbijtje was erg lekker want we aten bagels, kellogs en een glaasje jus! Toen we in NYC aangekomen waren, leerden we onze tour guide kennen die ons de twee dagen alles zou laten zien en over van alles zou vertellen. Als eerst gingen we naar de plek waar John Lennon doodgeschoten was en kregen we een kort verhaaltje te horen over dat. Daarna gingen we naar Central Park! Altijd al gewilt, dus daar stond ik dan, met m'n high heels on, in Central Park! Het was geweldig! Alles was mooi, mensen waren mooi, de natuur was mooi, de honden waren mooi, alles! Eenmaal door Central Park gelopen (met 45 graden celcius) gingen we weer terug naar de bus om vervolgens onderandere langs Fifth Avenue, Rockefeller Center, St.Patrick's Cathedral, Empire State Building, Greenwich Village, SoHo, Chinatown (waar we later ook vrije tijd kregen) reden! Ondertussen kregen we van onze tour guide Matt korte verhaaltjes over die gebouwen te horen. Ondertussen reden we naar South Street Seaport om vervolgens lekker te lunchen. Je had een kraampje met salades, een soort van Swirl maar dan met salades, dus je kon je eigen salade maken (heerlijk!). Toen iedereen was uitgegeten en een soort van uitgeshopt was, stond ons een lekkere wandeling te wachten, we gingen namelijk over de Brooklyn Bridge lopen! Het was echt heerlijk, al was het om m'n high heels (geen last van gehad) en het was 45 graden (ik kreeg ondertussen een mooi kleurtje) dus het was totaal geen probleem! Later gingen we weer met de bus richting de winkels, we kregen vrije tijd in China Town, Canal Street en SoHo (heeeele goede winkels) dus Lyd en ik konden niet blijer worden! We gingen naar van alles zoals, only for girls, onbekende winkel, GUESS(natuurlijk), H&M. Toen het tijd was, moesten we weer naar de bus lopen om vervolgens uiteten te gaan bij Pasta Lovers! Dat was heerlyk! After the dinner, gingen we naar Top of the Rock waar we een SUPER uitzicht kregen te zien over heel New York City. Het was zo gaaf!!!

De tweede dag moesten we ook weer de zelfde tijd opstaan en kregen ontbijt met hetzelfde eten. Met de bus gingen we naar een plek toe waar we vervolgens met de boot naar the Liberty Island (vrijheidsbeeld) vaarden. Het was echt huge en super! We maakten een paar foto's met iedereen, kregen een verhaal te horen van onze tour guide Matt, en gingen weer richting de boot om onze drukke programma te vervolgen. We hadden een wandeling in Wall Street, wat erg leuk was, al was het zo warm! We gingen lunchen in een gezellig cafétje en nadat we klaar waren met eten gingen we naar de St. Paul's Chapel. Het was echt een mooie kerk met veel herinneringen, vooral met the World Trade Centre omdat dat tegen over elkaar ligt. In de kerk hingen duizenden foto's, verhaaltjes en noem maar op. Ook hadden er allemaal kinderen van school dingen gemaakt voor de mensen die overleden waren op 11 september. Het was erg mooi om te zien, maar ook triest. Later konden we ook naar een soort 'museum' gaan, alles ging daar over 11 september. Ze hadden dat erg mooi gemaakt!! We konden ook de plek zien waar het allemaal gebeurd was.. ze zijn nog steeds aan het bouwen en doen. En toen was de tijd alweer om! We gingen met de metro naar Coney Island. Dat hadden de organisaties nog nooit eerder gedaan, dus was ook wel verrassend. Coney Island is een soort van 'ghetto buurt'. Precies wat je ook in films ziet. We gingen naar het strand toe en voordat je bij het strand aankwam, had je een kleine kermis. Het strand zag eruit als het strand van 'Rocket Power' haha klinkt heel stom en kinderachtig, maar dat was het echt! Ook met de pier en de kraampjes etc. We gingen zwemmen met een groepje en het was echt heel gezellig. Ook zagen Lydia en ik twee sexy 'badmeesters' dus we hadden een soort van smoesje verzonnen waarom wij met hun op de foto wilden. Lydia ik en twee andere Duitse uitwisselingen wilden nog in de een a oudste rollercoaster van Amerika gaan zitten. We gingen achterin zitten het deed PIJN als een gek!! Lydia en ik hebben serieus een paar blauwe plekken eraan over gehouden.. In Coney Island werd er door een man gratis condooms uitgedeeld, dus de jongens hadden een zakje met maar liefs 34 condooms erin.. Dus hadden we daar schik mee ondertussen dat we weer met de metro terug gingen naar NYC. We gingen avond eten bij the Hard Rock Café in Timesquare en after that hadden we vrije tijd. Lydia en ik hebben zo onderhand heel Manhatten verkent doordat we een GUESS store aan het zoeken waren, die we uiteindelijk niet gevonden hadden. Toen het weer tijd was om naar de bus te lopen, die geparkeerd stond in een tussenstraatje van Timesquare, liepen we richting de bus. Lydia en ik wilden midden in Timesquare oversteken, maar het was te gevaarlijk dus gingen we even wachten. En OPPEENS kwam er een witte BMW limo recht voor ons parkeren (nog steeds MIDDEN in Timesquare naast de stoep). De chauffeur begon tegen ons te praten en vroeg aan ons of we Justin Bieber wilden ontmoeten. Wij geloofden het niet dus moest hij het bewijzen. De chauffeur stapte uit zijn limo en liep richting de deur van de limo om vervolgens die deur open te maken. Hij riep ons om te kijken en het was, geeeeen Justin Bieber, maar wel een Look a like little Justin Bieber. De chauffeur wilde foto's van ons maken dus moesten we in de limo zitten. Er zat een gezin in de limo die uit Toronto kwam. Ze waren heel aardig en begonnen zo ongeveer 10/15 minuten met ons te praten. En het grappige was nog dat we nog steeds langs de stoep stonden geparkeerd IN Timesquare. En wat nog grappiger was, was dat er mensen om de limo gingen staan en begonnen allemaal foto's van ons te maken. Ze dachten blijkbaar dat wij bekendheden ofzo waren. Toen we eenmaal afscheid namen en de auto uitstapten, zagen we pas hoeveel mensen er om de limo stonden die foto's aan het nemen waren! Het was echt geweldig haha. Natuurlijk gingen Lydia en ik dat vol enthousiasme tegen onze mede exchange studenten vertellen ondertussen dat we naar het hotel reden.

De volgende dag moest ik om vijf uur opstaan. Gelukkig kon ik nog met vier andere Duitse studenten mee naar de airport en met drie overvliegen naar Chicago waar we vervolgens alle drie onze eigen weg moesten gaan. De eerste vlucht was ongeveer twee uur vertraagd, als het niet langer was.. En met paniek zat ik af te wachten wanneer we zouden vertrekken want mijn volgende vlucht in Chicago naar Tulsa (mijn eindbestemming) was om 10:13. Ik kwam om 10:15 aan in Chicago met een smile op mijn gezicht want mijn vlucht naar Tulsa was ook weer twee uur vertraagd! Toen ik eenmaal aankwam in Tulsa, stond mijn gastgezin mij op te wachten met een bord waarop stond: 'Welkom Selina'. Nu ben ik bij mijn gastgezin, waar ik voor twee dagen met Kelsea op haar kamer slaap, want.... IK KRIJG MIJN EIGEN KAMER WAT IK NIET WIST!

De volgende blog zal denk ik over twee dagen verschijnen!

I hope you enjoy my stories!

Liefs Selina

Reacties

Reacties

Jim bubeck

Ben heel erg blij voor je dat je het zo naar je zin hebt! En vind het leuk om alles te lezen

Debbie

Ha Selina,
Wat heb je alles weer goed verwoord.
Hier gaat het ook leuk,maar minder spannend!
Kijk weer uit naar je nieuwe verslag

Floor

Je houd ons wel bezig he schat!
Hihi leuk verhaaltje hoor!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active